۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۶

خدایی سوری:

کارگروهی برای رفع مشکلات ساختار اداری لرستان تشکیل شود

کارگروهی برای رفع مشکلات ساختار اداری لرستان تشکیل شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کارگروهی ویژه برای رفع مشکلات ساختار اداری در لرستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اله خدایی سوری ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با بیان اینکه یکی از دغدغه های استان برای توسعه در حوزه مدیریتی است اظهار داشت: باید مدیران استان تلاش بیشتری برای رفع مشکلات داشته باشند.

وی با بیان اینکه لرستان به عنوان استانی محروم در زمینه زیرساختهای سرمایه گذاری در وضعیت بحرانی قرار دارد ادامه داد: برای رفع مشکلات استان انتظار می رود مدیران تحرک بیشتری داشته باشند.

خدایی سوری ادامه داد: همانطور که مدیران برای گرفتن پست تلاش می کنند باید برای رفع مشکلات و انجام کارها نیز تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برون رفت از وضعیت کنونی استان تنها با تلاش استاندار و نمایندگان شدنی نیست تصریح کرد: باد مدیران دستگاههای اجرایی نیز در کنار مدیریت ارشد استان باشند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیریهای مکرر برای انجام کار سرمایه گذاران در دستگاههای اجرایی استان رویه مطلوبی نیست افزود: نباید سرمایه گذاران در پیچ و خم اداری گیر کنند.

خدایی سوری با بیان اینکه تفاوت لرستان در زمینه جذب سرمایه گذار با استانهای توسعه یافته در همین بن بست بروکراسی اداری است عنوان کرد: شیوه مدیریتی در استانهای دیگر در جذب بخش خصوصی با لرستان متفاوت است.

وی با بیان اینکه مدیران لرستان به عنوان یک استان توسعه نیافته باید دقت و تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند یادآور شد: در این زمینه خیلی مشکل داریم و باید آسیب شناسی برای رفع مشکل در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت کنونی مشکلات کشور و استان را در بحث مدیریت می بینم عنوان کرد: گزارش اخیری که آقای عسگری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اعلام کردند نیز تاییدی بر این موضوع است.

خدایی سوری با بیان اینکه استمرار این روند کشور را با بحران مواجه می کند تصریح کرد: ضعف مدیریتی به نظر می رسد یکی از تهدیدات داخلی در مسیر توسعه کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه از 80 هزار استخدام آموزش و پرورش طی 10 سال گذشته سه درصد بی سواد و حدود هفت درصد زیردیپلم و دیپلم جذب شده است عنوان کرد: این وضعیت برای کشوری که دارای تعداد زیادی فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری است فاجعه محسوب می شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 51 درصد جمعیت کشور به شکل های مختلف از بودجه جاری استفاده می کنند افزود: این در حالیست که در کشورهای دیگر عمده بار فعالیتها بر روی دوش بخش خصوصی است.

خدایی سوری با بیان اینکه با تشکیل چند هزار موسسه در کشور دولت عملا کوچک نشده است یادآور شد: ضعفی که در ساختار تشکیلات اداری ما وجود دارد باید رفع شود.

وی با بیان اینکه مشابه این مشکل کشوری در لرستان هم وجود دارد افزود: به نظر می رسد که نیاز است یک کارگروه ویژه برای رفع مشکلات ساختار اداری در لرستان تشکیل شود و نسبت به ارزیابی فعالیتهای مدیران و مجموعه آنها اقدام کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار است مدیریت ارشد استان روند توسعه لرستان را با قوت به پیش ببرد نیازمند مدیران توانمند در دستگاههای مختلف است.

کد خبر 2333637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha